”Speed of the Sound of Loneliness” är en klassisk countrylåt med rötter i traditionell countrymusik, skriven och först inspelad av den amerikanske sångaren och låtskrivaren John Prine på hans album German Afternoons från 1986. Denna version av Vicky Venice tar låten tillbaka till dess rötter och levererar en varm och autentisk framförande som förblir trogen klassisk country och den bestående andan i traditionell countrymusik.
Kategori: Musik
Dagens Kunau Vibes.
Här kommer omgångens sista Kunau vib.Denna gång en välkånd låt,som alla känner igen””tror jag”..” Everybody’s Somebody’s Fool ” är en låt skriven av
Jack Keller och Howard Greenfield som blev en listetta för Connie Francis 1960.
Dagens Kunau Vibes..
Melodin är bekant men längre än så kommer inte den del av hjärnan som hanterar musikminnet..
Dagens Kunau Vibes.
Nu ska vi lyssna på en låt med John Kunau ”Anita” är titeln,jag tycker jag känner igen melodin,men kan inte få fram varför den är så bekant..
Dagens Kunau Vibes.
Far Ne Safu Te Papilon (Kunau Vibes Version)..” Rivers of Babylon ” är en
rastafari- sång skriven och inspelad av Brent Dowe och Trevor McNaughton från den jamaicanska reggaegruppen The Melodians år 1970.
Dagens Kunau Vibes.
Här kommer en melodi som ligget högt upp på min topplista.låt skriven av låtskrivaren Fred Rose . Den inspelades först av Elton Britt i början av 1947.Den har därefter spelats in av många..Här lyssnar vi på John Kunau´s version.
Blev mat idag å.
Fläsksnitzel,Potatismos,Bea,och lite grönt,,i glaset blev det ett rött från Bulgarien Unity Reserva Merlot 2024..Det blev en god kombo..


Ur högtalaren strömmade en gammal goding.
Dagens melodi, (Kunau Vibes Version).En repris från 1:a Maj.
Melodin är en låt skriven av den holländska musikern George Baker (under hans riktiga namn, Johannes Bouwens) och först inspelad och utgiven av hans band, George Baker Selection 1975…Men vad hette den då??
John Kunau,en favorit..
Hittade denne artist på Tuben för ett tag sedan,gillade vad jag hörde.Han kommer från en liten ögrupp i söderhavet Rotuma som tillhör Fidji.Officiella språk.Rotuman Engelska fijianska..Här kommer en Cover på en välkänd låt,?????.Men det tog ett tag innan jag kom på vad Originaletheter………………..> Vet du vilken?
Naturrutan 3..4/Maj.
Idag så kom en ny liten Stork till världen i Tjeckien,nu väntar jag på att ungen syskon snart ska krypa ur sina ägg..Första gången jag ser 5 ungar hos Hornugglan..Hos Blåmesen är 7 ungar framme,så föräldrarna har fullt sjå.

I hörlurarna har jag en gammal goding en cover med John Kunau ”Baby Blue” Vem var det som hade en hit med låten som kom 1974??
Balkongfika och Musik.
Strålande sol på balkongen såg inbjudande ut,så jag fixade en kopp kaffe tog min Bluetoth högtalare med mig och njöt en stund under mitt lilla parasoll,,, säger Puh det blev varmt termometern pekade på +31 grader.

I högtalaren strömmade en väldigt bekant låt,,Kom inte på vad den heter..Blev nästan lite sur,,så välbekant men va f-n heter den?? Här med John Kunau som sjunger på Rotuma ett språk från Söderhavet..
Nu kom jag på vad låten heter..Den blev Listetta 1975..Vad heter den????
Mat och Musik.
Idag blev det Kycklingbröstfié,jag delade den inte helt igenom,bankade ut den och panerade,stekte den sedan ca 3 min på båda sidor.Hade pommesstrips i airfryern,fixade lite grönt på tallriken,fyllde ett glas med den röda Lisa från Italien.Lite Hot Kebabsås såg till att det blev lite drag i rätten..Riktigt Gott.

I lurarna hade jag en skön cover av en gammal goding..” Save the Last Dance for Me ” är en låt skriven av Doc Pomus och Mort Shuman , inspelad första gången 1960 av den amerikanska musikgruppen The Drifters.
Balkongfika och Musik.
Det blev en lunchfika på balkongen,solen hade inte landat på balkongen ännu,så det var bara +9,8 de få graderna gjorde fikastunden lit kort..

Ur högtalaren strömmade en jätteskön melodi från Söderhavet Fidji tror jag. Pearly Shells ( Pupu A ʻO ʻEwa ) är en hawaiiansk folksång.
Mat och Musik 26 April.
Det blev en planka idag,en förstekt Carré bit,potatismos ägg tomat och Bea..15 min i ugnen som var på 200*..I glaset samma goda röda från Italien ”Lisa”

Musiken,,vad hade jag hittat som mina öron tyckte om..Jo en riktigt gammal goding,som du säkert känner igen..Den framförs av John Kunau,okänd för mig
Hornuggla-Balkongfika-Musik.
Precis så blir det,,har kollat bakåt hur dagarna passerat hemma hos Hornugglan,där är det bara 2 okläckta ägg 5 är kläckta..

För mig blev det en balkongfika i finvädret,2 Husmans och Gokoppen.
I högtalaren strömmade en skön Countrylåt..Dagar som denna tar jag hur många som helst i rad.Njuter med hela kroppen..
Don Williams en legend för mig..
Mycket nu.Älgar,Fåglar,Mat.Musik.
Datorn är igång,just nu Den stora Älgvandringen på bildskärmen.Musik i lurarna och mat på tallriken..Ja precis så har jag det precis nu..
På tallriken har jag lite Carré som blev över från igår,lite ugnsrostad potatis och grönt,toppade med lite bea,,i glaset samma röda Italienare som igår..Blev en stund på balkongen på eftermiddagen,riktigt skönt i solen..

I lurarna hade jag en skön låt AI genererad,men jag gillade den i alla fall.Det är ett skönt driv i denna Duett..
Hur hänger dom ihop??
Jason Coleman är 31 år gammal och född och uppvuxen i Nashville, Tennessee. Musiker pianist .Här en låt av Kris kristofferson.
Nu kommer en liten fråga,, Jason Coleman och nästa pianist,här nedan,,vars teknik Jason har ”Anammat” till 100%…Finns det något som förenar dessa två Musiker— förutom speltekniken??
Oj vilken fin låt jag fann på Tuben.
Surfade runt på Tuben och fastnade för denna melodi,den träffade en punkt i mitt hjärta,som sa,”Denna låt gillar du”,Och jag håller med..Vad tycker du??.
Årets första Utefika +17,1.
Ja så blev det,solen strålade,ingen vind,kollade termometern mer än en gång,men den visade +17,1 varma grader.Bäst att passa på..

I lurarna har jag en Countrylåt som jag gillar trots att den är AI genererad..
