Det är lugnt i alla 3 bona,lite morgonbestyr där fjädrarna putsas efter nattens sömn.Verkar som det ska bli en fin dag..

Det är lugnt i alla 3 bona,lite morgonbestyr där fjädrarna putsas efter nattens sömn.Verkar som det ska bli en fin dag..

Dagens ruta startar i Tjeckien,där 2 av ungarna är lite mer aktiva än sina syskon,dom provar sina vingar,blir korta luftsprång..
I England har ungarna inte riktigt vaknat upp än,mamma och pappa är säkert ute och skaffar hem dagens lunch till boet..
Storkfamilj 2 i Tjeckien tar det lugnt i morgonens soldis..

Dagens ruta börjar i Slavetin i Tjeckien,där är det morgonbestyr på gång..
Hos Fiskgjusarna i England är det frukost på G i skenet av den uppgående solen..
I Storkboet Rtyně nad Bílinou även där är det morgonbestyr på agendan..

Först kollar vi till hur läget är i Slavetin,verkar som lugnet råder där halva familjen är på fötter medan resten fortfarande vilar..
Hos Fiskgjusarna i England är det FF (föräldrafritt).Dom är kanske ute för att hämta hem dagens lunch..
Tillbaka till Tjeckien och familjen Struts i Rtyně nad Bílinou där är också halva familjen på benen,vädret verkar lite mer grått där..

Startar i Tjeckien och Storkarna,hela familjen ser lite tilltufsade ut,gissar att det har varit ganska mycket regn..
I England är hela familjen Fiskgjuse samlade i boet,kanske i väntan på soligare väder..
Familjen Stork i Slavětín står och solar sina ryggar,efter regnvädret som dragit förbi..

Börjar i Tjeckien,där är det lugnt ungarna helnöjda och vilar efter frukosten..
I England är det likadant vilande ungar pappa Blue har koll..
Tillbaka till Tjeckien och Storkfamiljen i Slavetin,även där är det lugnt..

Startar rutan i Rtyně nad Bílinou i Tjeckien där nu hela familjen Stok är samlade,mamma och pappa hälsar på varandra..
I England kommer pappa Blue inflygande med vad som ska bli dagens huvudmål för de 3 ungarna..
Storkarna i byn Slavětín nad Metují står och spejar ut över landskapet,eller så njuter dom av solen på sina ryggar..

Kollar först låget hos Storkarna i Rtyně nad Bílinou,Tjeckien,,där har solen vaknat,mamma Stork putsar fjädrarna..
Även hos Fiskgjusarna i England har solen visat sig,den fuktiga kameralinsen ger bilden ett lite magiskt utseende..
Nu till Storkfamiljen i Slavětín nad Metují,där är det nu den röda näbben och de röda benen som skiljer ungarna från sina föräldrar.Mamma Stork vilar,ungarna far runt i boet och testar om vingarna fungerar..

Dagens ruta startar i England,Blue jobbar med boet ungarna har inte vaknat än.Det ser ganska grått ut..
Storkungarna i i det nya Tjeckiska boet är lämnade i boet,mamma är kanske ute för att hämta hem frukosten till sina ungar..
Hos de andra Storkarna är det rena huggsexan om frukosten,ungarna är nu stora kanske flygfärdiga om någon dag..
I Tyskland har nu alla Tornfalkens ungar lämnat bolådan,igår var det 2 ungar kvar i boet,nu är de 6 ungarna startat livet på egen hand..

”Jajamensan man får inte ge sig”,när jag nyss surfade runt på nätet och kollade på mina fåglar,så till min stora glädje så fann jag ett ”Bekant” Storkbo i Tjeckien, som åter var Live,efter många dagars frånvaro.Hela Familjen samlad…Klart jag blev glad.Ser att ungarna nu har fått en ring på sitt ena ben….Hoppas att det inte blir något mer strul från detta bo.

Dagens ruta börjar i ett blött England och 3 Fiskgjuseungar som ligger tätt ihop för att behålla värmen i sina små kroppar..
Det verkar vara regn även hos Storkarna i Tjeckien..
Tornfalkens ungar blir allt mer nyfikna på livet utanför bolådan,1 unge kvar i boet,2 ungar trängs i entrén..

Startar i England,där verkar det vara dis o dimma och även 3 morgontrötta ungar..
I Tjeckien ser mamma Stork till så att ungarna får lite frukost,har inte sett någon partner där än..
Hos Tornfalkarna i Tyskland verkar det som några av ungarna har flyttat från bolådan.Ser 2 ungar kvar i lådan och en unge sitter i utgången..

Dagens ruta börjar i England där är det morgonmål på G en unge hungrig,mamma Maya matar..
I Tyskland har nu Tornfalkens ungar tappat de vita fjunen och ser nu ut som sina föräldrar.
Eftersom jag inte får någon info längre från Storkarna i Tjeckien..Nu har jag därför en ny Storkfamilj att följa,,även den i Tjeckien..

Inga Storkar ännu…I England så passar mamma Maya på att äta lite medan ungarna sover..Tornfalkens ungar har snart tappat de vita fjunen,börjar nu se ut som sina föräldrar,ungarna börjar även bli nyfikna på hur det ser ut utanför bolådan..

Storkarna i Tjeckien har inte återkommit till nätet än..
I England är det inte kul att vara Fiskgjuse idag,mamma Maya hukar över sina 3 ungar i regnet som bara känns otrevligt..
I Tyskland är det roligt att se pappa Sky delta i de dagliga sysslorna igen,var ju orolig ett tag att något hänt honom.Men nu kommer han in i boet med lunch i näbben.

Undrar vad som hänt i Tjeckien,har inte sett några bilder därifrån sedan igår..Videon är inte tillgänglig är beskedet som lämnas..
I England har Fiskgjusarna vaknat upp till en helmulen dag,pappa Blue är kanske ute och jagar något ätbart..
När man talar om,,(Ja ni vet) då står dom i farstun..Har inte sett pappa Tornfalk Sky sedan 15 maj.En bloggvän undrade idag,vad kan ha hänt med Sky..Vad tror ni händer när jag gör en koll till boet,,jo då dyker han upp,den rackaren..

Inleder tutan i Tjeckien,där familjen Stork börjar dagen så sakteliga med putsning av fjädrarna i solskenet..
I England är det frukost för familjen Gjuse,mamma Maya matar sina ungar..
Tornfalkarna sitter och väntat på att mamma Freya ska komma med frukost..

Koll 1,,Tjeckien och Storkarna,där är det morgonbestyr,ser till så fjädrarna sitter rätt..
I England och Fiskgjusarna där är det gråväder ungarna sover och mamma Maya ska kanske iväg och hämta frukosten..
I Tyskland där kommer mamma Freya tillbaka med en liten matbit i näbben,men den kan inte mätta alla 6 ungarna,som allt mer börjar få sina riktiga fjädrar..


I Tyskland har Tornfalkarna frukost,ungarna byter nu ut de vita fjunen,den rätta fjäderskruden börjar synas..I Tjeckien har Storkarna finväder,skönt efter busvädret som varat ett par dagar..I England möblerar mamma Maya om lite i boet,ungarna verkar ha sovmorgon..
