Jag kommer att precentera mina favoriter inom Countrymusiken,det blir utan rangordning utan det blir ett gäng slumpmässigt hopparade.Först ut blir Charley Pride och Loretta Lynn

Jag kommer att precentera mina favoriter inom Countrymusiken,det blir utan rangordning utan det blir ett gäng slumpmässigt hopparade.Först ut blir Charley Pride och Loretta Lynn

Graderna hade landat på +17 och det var helmulet,men jag tog mina Husmanmackor med ost och koppen kaffe och intog balkongen..Tror ni jag var ensammen,,nä,snett ovanför på taket satt den igen Måsen (om det är samma som igår vet jag inte).Kan det vara samma ”Gaphals”..Tror jag ska kalla den Måzart

Ja om jag kunde svara rätt på den frågan ändå..Jag har inte ont i kroppen kanske lite tung i huvudet,men det kan ju vara värmen som rår för det..Men näsan rinner,hoppas att inte vettet försvinner..Tog en balkongfika,molnen hopar sig,graderna+25,3,hade hoppats på lite vind men tji fick jag där..Ca 4 m snett ovanför mitt huvud satt en pratglad Fiskmås,men han pratade inte med mig,utan den hade nog en kamrat längre bort,för den var högljudd..

Det blev lite balkonghäng på förmiddagen,riktigt skönt innan solen hittat dit..Körde senare in till stan,handlade lite på Lid´l,skafferiet visade ett gäng tomrum efter Midsommarhelgen,men är det uppfyllt igen.Blev en kompisfika på hemvägen från stan.Stannade till vid Dalälvens utlopp till Bottenviken.

Rutan startar i England där har solen hittat fram genom molnen,mamma Maya och en av ungarna är vakna..
Nu till Tjeckien och Slavetin där är det föräldrafritt just nu,två av ungarna är piggare än sina syskon,dom testar sina vingar och gör små luftsprång..

”
Jambalaya (On the Bayou) ” är en låt skriven och inspelad av den amerikanske
countrysångaren Hank Williams som först släpptes i juli 1952. Det är Williams mest inspelade låt. Den är uppkallad efter en kreolsk och cajun-rätt , jambalaya. Den släpptes i juli 1952 och nådde ettaplatsen på de amerikanska countrylistorna i fjorton veckor utan avbrott
”
Seven Spanish Angels ” är en låt skriven av Troy Seals och Eddie Setser, och inspelad av Ray Charles som en duett med Willie Nelson . Den släpptes i november 1984.Sången handlar om en bandit och hans älskade som försöker fly från en grupp som skickats för att återföra dem till Texas.
” He Stopped Loving Her Today ” Låten skrevs av Bobby Braddock och
Curly Putman och berättar historien om en man vars älskade lämnar honom. ” Låten inspelad av den amerikanska countryartisten George
Jones . Den har i flera undersökningar utsetts till den bästa countrysången genom tiderna. Här kommer en Cover i Diesel Countrys version.

Nu kommer en gammal goding Låtskrivare: W. Theunissen.. ”My Broken Souvenirs” Originalet framfördes av Holländska gruppen ”Pussycat” 1977.. Gruppen bestod av systrarna Toni Wille, Marianne Hensen, and Betty Dragstra…Här kommer Diesel Countrys version.
Nu ska vi lyssna på en i mina öron en riktigt fin låt..” Somewhere Between ” originalet sjöngs av Merle Haggard som även skrivit låten 1967 tillsammans med,, Bonnie Owens .
Startar i England,där verkar det vara dis o dimma och även 3 morgontrötta ungar..
I Tjeckien ser mamma Stork till så att ungarna får lite frukost,har inte sett någon partner där än..
Hos Tornfalkarna i Tyskland verkar det som några av ungarna har flyttat från bolådan.Ser 2 ungar kvar i lådan och en unge sitter i utgången..

Först ut är en låt som först kom ut med Alan Jackson..”The Older I Get” Den skrevs av Sarah Allison Turner , Adam Wright och Hailey Whitters .Jag fann en You Tube kanal ”Diesel Country” med många covers på fina låtar.
Dagens ruta börjar i England där är det morgonmål på G en unge hungrig,mamma Maya matar..
I Tyskland har nu Tornfalkens ungar tappat de vita fjunen och ser nu ut som sina föräldrar.
Eftersom jag inte får någon info längre från Storkarna i Tjeckien..Nu har jag därför en ny Storkfamilj att följa,,även den i Tjeckien..

Veckans sista Reggae cover.” Mississippi ” är en låt av det holländska
countrypopbandet Pussycat. Skriven av ..Werner Theunissen och producerad av Eddy Hilberts..JUKA MUSIC,säger spela upp och dela den här låten. All cred går till de ursprungliga ägarna av låten. Allt jag laddar upp är endast för att underhålla och sprida kärlek till musik.
”
Stand by Me ” är en låt som ursprungligen spelades in av den amerikanske sångaren och låtskrivaren Ben E. King 1961, och skrevs av honom, tillsammans med Jerry Leiber och Mike Stoller.Upplev den tidlösa soulen i ”Stand By Me” i en varm reggae-stil. Ursprungligen framförd av Ben E. King, ger denna reggaecover nytt liv åt den legendariska klassikern med mjuka ö-rytmer, souliga groove och avkopplande karibiska vibbar.
Efter snudd på 8timmar kom vi fram till Stugan.Den obligatoriska drinken Välkommen till Norrland intogs.

Nu kommer en Countrygoding i Reggaetolkning.”Storms Never Last”..Stormar varar aldrig – Reggaeversion. En varm och hoppfull reggaeversion av Jessi Colters klassiker, som hyllar tro, kärlek och motståndskraft.
Men bara några dagar..Gubben är i norr för att öppna upp stugan för sesongen..

Återkommer på Tisdag 16-Juni..Haé Bra..
Dagens namn
Eskil är ett mansnamn. Namnet har nordiskt ursprung med betydelsen gud och hjälm. Eskil har blivit lite vanligare som tilltalsnamn de senaste åren men är inte något modenamn. 1999 var det ett av de 200 vanligaste tilltalsnamnen bland de yngsta. Det finns 5136 män som har förnamnet Eskil. Av dessa har 1473 namnet Eskil som tilltalsnamn/ förstanamn. Det finns inga kvinnor i Sverige vid namnet Eskil.
+10° C Vind 0 m/s Mulet, men troligen uppehåll Känns som+10° Lufttryck 1011 hPa Daggpunkt+9° Fuktigh 99 % Sikt 24563 m Soluppgång 03:20 Solnedgång 22:19 Dagens längd 18 h 59 min.
