Naturrutan 2,,7/4.

Naturrutan 1..7/4.

Dagens Morgonbild..

Naturruta 2,,4 April.

Oväntat besök i holk 19..Blev lite överraskad när jag hälsade på i holkarna.En Talgoxe kom in i holken och såg sig omkring,den får nog vara glad att den som bor där inte var hemma just då.Blåmes kan vara en Tuff en att möta..

Talgoxen ska nog vara glad att den hann undan innan Blåmesen kom tillbaka.Det var inte många sekunder som skillde dom från att mötas..

Naturrutan 3 April.

Jag hittade ett Storkbo i Lindheim några mil norr om Frankfurt i Tyskland.3 ägg i boet igår.Storkmamman kallas Wilma pappa Stork heter Wilfried..

När jag hälsade på Storkarna i morse så kunde jag se 4 ägg i boet..

Ska även följa ett Fiskgjusebo som finns i Rutland England hittade boet för någon dag sedan,i morse fanns där 1 ägg,honan kallas Maya hanen för 33.

I Holkarna är det ganska lugnt,bara Blåmesen som är igång,kameran verkar ha tappat färgen så Blåmesen har nu blivit en ”Gråmes” hoppas att kameran fixas.

Startat årets ”Tran Span”

Kollade när jag kom hem hur läget är vid Hornborgasjön,Där har dom anlänt..

Fick jag se något på slätten,,jo men visst,ett gäng Grågåsar och säkert ett hundratal Canadagäss,(Försökte räkna,,kom till 114) + – några,dom stog ju inte stilla..Väntar några dagar innan jag åker ner på nästa ”Tran Span”.

Ett säkert Tecken..

Kikade även in till Boet i Lettland där familjen Svart Stork har bott..Läser där i kommentarerna att nu är hela familjen på väg mot nya mål..Pappa Orgis var tillbaka i boet igår en stund,han fixade lite med grenarna i bokanten. Hoppas på återseende nästa år..

Natur och Musik.

Naturrutan 18 Juli..

Naturrutan 15 Juli.

De 4 Storkungarna växer fort,ser att dom nu är ringmärkta.Här är det morgontoalett putsning av klädseln kl 06:15 Lettisk tid..

Läser inne på Woodlands sida att nu är de två ungarna på plats i Spanien,sköts om i ett hägn där i väntan på att komma ut i det fria..Undrar vad ungarnas föräldrar tänker när dom kommer till sitt tomma bo,Dorcha närmast i bilden.

Hittade en bild där vi ser de två ungarna från Skottland sitter i ett hägn i trakten av Valencia,i väntan på att få komma ut i det fria igen.