Halvfabrikat:Snitzel med sötpotatis pommes lite grönt och beasås..

Halvfabrikat:Snitzel med sötpotatis pommes lite grönt och beasås..



Snart är året 2024 slut,,,, Nu ska det bara dansas ut….

Ett nytt år står på lut,,,, Som vi välkomnar med en Salut….

Vid årets Julklappsspel så fick jag en liten ”Boxboll” den lille röde..Kunde kanske komma till användning när humöret rinner till..

Men om jag känner mig själv,så tror jag inte detta kommer att ske,,så det måste finnar ett annat sätt att använda den ”Lille Röde”..Mina hörlurar passar ju bra..

Det är inte vad det normalt brukar ta,utan halva den tiden..Men idag var det tät dimma ,och ca 3 km före Tierp,blev det tvärstopp pga en trafikolycka,6 bilar inblandade,men inga allvarliga personskador tror jag.Dessa 3 km tog drygt 45 min,innan man passerade olycksplatsen.Men bättre komma hem sent än aldrig.

Det blev Annandagsbandy för gubben idag,senast det begav sig tror jag var -60 talet..Minns att bland dåtidens lag så möttes Skutskär och Selånger..Nu en jädrans massa år senare så står jag och 4260 pers på Studenternas i Uppsala och ser Hammarby vinna mot Sirius med 4-2,Välförtjänt..



Önskar alla en GOD JUL..

En tradition som är mer än tio år gammal..Micke Finell bjuder hem till ett dignande julbord,där inget saknas,varken i fast eller flytande form..

Säger bara.Tack ni lyckades även i år bjuda på ett fint julbord.Tack igen.GOD JUL

Har testat en Glögg..Svensk Vinter..Ingen höjdare,,ordet ”Glögg” borde inte ha stått på etiketten,smaken var långt ifrån vad jag kallar Glögg,har testat både kall och varm,men omdömet kvarstår..Ingen höjdare..GOD JUL..

Nu är han på plats,årets Gävlebock,ståtlig som vanligt.


Den 4/12 1965 toppades 10 i topp listan av Chris Andrews med Yesterday Man. låtskrivare och producent som hade vissa framgångar på 1960-talet. Han är mest känd för låtarna ”Yesterday Man” och ”Pretty Belinda”.

Från mobilen..

Blir lite tunt med inlägg denna helg.Jag hade inte huvudet på skaft när jag for hemifrån i morse.Sitter nu och kollar på skidskytte.I glaset har jag en riktigt god öl, en Samuel Smith..

En förbaskat god lite mörk Engelsk öl.

Vad kan man läsa ut av denna Rebus??

Nu vill inte solen vara med längre,men blir inte ett dugg förvånad om den återkommer i morgon.Graderna har legat under 0:an hela dagen -7,4 nu.

Tänker på ishotellet i Jukkasjärvi.
När jag tittar ut genom mina fönster nu,så är det inte mycket jag ser,kan med fog säga,att jag är ganska insnöad..(inte som du tänkte nu) utan jag menar mitt boende just nu i det rådande snökaoset.

Sommardäcken vilar nu på Däckhotellet över vintern som snart är här..
