Fredag 26/7 på Fjällkanten.

Verkar som att det kan bli lite sol idag.Det har ju regnat lite onödigt mycket denna veckan.

Det blev en avstickare till Åsele igår, hälsade på kusin Karin,vi hade alla sorters väder, utom snö.

Dagen började med regn men nu verkar det som solen ska vinna kampen om vilket väder det ska bli.Jag testade om den Skinnkeps jag sydde på 70talet fortfarande passade, men nä, lite trång var den nu, kanske det finns mer vett i huvudet på guben nu,50 år senare, inte helt omöjligt.

Inte vrålhungrig,lite sugen bara..

Då gör man det som är både snabbt och gott,(förhoppningsvis).Det blev så här. Direkt ur kylskåpet på en liten tallrik 2 sorter´s korv och 2 sorter´s ost skuret i tärningar och besticket blev en tandpetare.. Ett glas med lite rött gjorde detta enkla men goda till en riktig njutning.MauroPrimitivo Alberello, 2022, smakade utmärkt,,,duger länge.

Balkong..Grattis..Korsord.

Ja vi tar det i den ordningen,det såg ju inte alltför inbjudande att hänga på balkongen nu när vädret grådisigt värre,men gubbens hjärnceller sa,en liten stund pallar du väl för,och jag pallade i en dryg timme.Åt lite nudlar också..

Det var ju riktigt skönt med denna balkongtimme,jag satt med mitt korsord som var svårare än jag trott.Och inte fick jag särskilt mycket hjälp av denna lilla krabat,getingen,den var bara intresserad av trävirket som den knaprade på..

Jag hade inte varit inne i många min, när regnet kom,lite åska hörde jag också.

Här är det snabba ryck..

Stor upplevelse för liten kille.

Ja så kan man sammanfatta denna veckan för 8 åriga Vincent,han reste med mamma från Kastrup i måndags>mot New York>Las Vegas.

Efter en lång resa så checkade dom in på ”Hotel Luxor Las Vegas”

Eskön och Fåglar..

Nu öppnar jag dagens Naturruta..1)..Mamma Urga är tillbaka i boet,hon stöter upp lite matnyttigt som ungarna genast sätter i sig..2)..Hos Fiskgjusen i Skottland verkar det som dom väntar på att pappa Louis ska komma med lite lunch..Vilket han gjorde när jag kollade,kl var då 10:50..