” Am I That Easy to Forget ” är en populär låt skriven av
countrysångaren Carl Belew tillsammans med WS Stevenson och publicerad 1958…Här som en skön Reggae version..Kapser House,Den här kanalen handlar om att experimentera med AI:s kraft för att ge nytt liv åt både gamla klassiska låtar
Kategori: Okategoriserade
Kända låtar i Reggae takt..
Veckans 3:e låt är ” If Tomorrow Never Comes ” är en låt skriven av Garth Brooks och Kent Blazy.Här kommer en sällan spelad version..Denna tidlösa kärlekssång från Beat Zone förvandlas till en avkopplande reggaeupplevelse, som blandar varma groove med känslosam sång som fångar essensen av varaktig kärlek..
Kända låtar i Reggae takt.
Låtar som vi inte hört i denna version särskilt ofta.Här kommer nr 2.”Baby Blue”.Från Island Reggae Love Vibes Cover.Låt den milda reggaerytmen, mjuka gitarrtonerna och den själfulla atmosfären ta dig med på en fridfull flykt till ett tropiskt paradis.
Kända låtar i Reggae takt..
Låtar som vi inte hört i denna version särskilt ofta.Först ut är ” Rivers of Babylon ” en rastafari- sång skriven och inspelad av Brent Dowe och Trevor McNaughton från den jamaicanska reggaegruppen The Melodians år 1970.
Dagens ABBA Cover.
Nu blir det ”Mamma Mia”..På tuben kan man läsa kommentarer så som denna<>Ni låter fantastiskt. Jag är ett 60-årigt ABBA-fan och inte direkt förtjust i coverband, men ni gjorde den här låten extremt bra. De två tjejerna låter fantastiska tillsammans, och hela låten återskapades väldigt troget. Jag lyssnade på den flera gånger. BRA JOBBAT!
Kan innehålla mycket vatten..
Nu jäklar har molnen blivit mörka..Kan bli riktigt blött..


Jo men visst,det kom en rejäl skur.kl 18:00..Tror att naturen tyckte det behövdes..
Dagens ABBA Cover..
Nu ska vi lyssna på en avskalad version av den fina melodin ”Chiquita” Här i en lugn fin Countryversion…Vintage Gold Country är dedikerade till att återuppliva tidlösa låtar genom långsamma klassiska countrycovers med en nostalgisk westernatmosfär.
Dagens ABBA Cover.
Idag ska vi lyssna på ”Super Trouper”.Vet inget om gruppen.Videon hade 84 visningar Hade premiär 30 dec. 2023 .
Hoppas det är fest i Himlen.
Idag är det alla mammors dag,så det firas väl både här och där.Även i himlen kan jag tro..1955kan det ha sett ut så här när vi firade mamma på Mors Dag…

Min kompis Hebbe och jag..
Idag har vi haft en mysig heldag igen,farfar kom ner från Skutskär för att vara med mig när Matte jobbade.Vi hade en riktigt kul dag..Kan i alla fall tala om att farfar han är riktigt torr bakom öronen,men det ändrar jag på..

Farfar har inte rakat sig på jättelänge,skägget killar jättemycket på min nos,måste nästan nysa ibland..

Nu har vi busat farfar och jag,så nu ska jag ta en liten paus och vila en liten stund..Senare idag så ska matte och jag på valpkurs,bra för oss båda..

En liten Presentation..
Hej jag heter Balder och jag fyller snart 12 veckor,jag föddes i Sandviken men bor nu i Sunnersta med min Matte och mattes barn Loke och Moa..

Mina föräldrar är en blandning mellan cocker spaniel och pudel,vårt familjenamn är cockerpoo,,Jag har släktforskat lite och ser att vår sort har funnits i USA sedan 1950–1960-talet.
Alla säger att vi är Trevliga, intelligenta, nyfikna och lojala med ett bra temperament..
Igår var Matte på kurs så då var min kompis,Farfar Hebbe,här det var lite ovant för jag har aldrig tagit hand om en så gammal gubbe förr,,men det gick hur bra som helst..Nästa gång som jag ska ta hand om farfar blir på torsdag nästa vecka.Det blir nog kul..

Har fått en ny Kamrat.
Min nya kompis heter Balder och bor i Sunnersta,vad kan jag säga om honom måntro,jo han är en liten krabat på 9 veckor,pigg och glad.Om jag minns rätt så är han en ”cockerpoo” (Spaniel och Pudel)..Jag tror vi blev kamrater på direkten. Om han tyckte lika vet jag inte men det kändes så..

Balkongfika med Musik.
Blev en liten fikapaus på balkongen innan solen nådde dit,var ändå sköna +20,8.Det blev 2 husman knäcke med ost och kaffe i ”Gomuggen” i lurarna en nyfunnen favorit John Kunau,jag tror han kommer från ön Rotuma Ögruppen är hem för en stor och unik polynesisk inhemsk etnisk grupp som utgör en igenkännbar minoritet inom Fijis befolkning, känd som ” rotumaner ”

En ny Familjemedlem välkomnas.
Ja Familjen Sohtell/Häggström har vuxit nu har Balder kommit,det är en liten goding på 4 ben vet inte så mycket om Balder än.Men här är han.

Naturrutan 2..29/April.
Ett Collage från Ångermanland,dagen startade helgrå ymnigt snöfall.Skraken kurar i snöfallet..Ute på myren letar tranorna något ätbart så gör även några Orrar..Tranparet ser till så det kommer flera Tranor..Solen som är på väg upp kommer säkert att förgylla resten av dagen..

Dagens fakta 24 April.
Dagens namn
Vega
Namnbetydelse Vega
Kvinnonamnet Vega har arabiskt ursprung (arabiska arab. waqi ”fallande, dykande (örnen)”), det är identiskt med stjärnan Vega i stjärnbilden Lyran (arabiska arab. nasr al-waqi´ ”den dykande gamen”).Som svenskt kvinnonamn är det använt sedan 1874 och blev populärt via namnet på det fartyg som Adolf Erik Nordenskiöld seglat genom Nordostpassagen med 1878 till 1880. Som en hyllning till Nordenskiöld och hans expedition infördes namnet i almanackan 1901, på det datum då fartyget Vega återkom till Stockholm.
Kalender med temadagar 2026<>24 april
Försöksdjurens dag *
Int. dagen för multilateralism och diplomati för fred *
Lokalt väder i Skutskär
+4° C Vind 3 m/s Klart och uppehållsväder Känns som+1°Lufttryck 1013 hPa Fuktighet 76 %Sikt 50000 m Soluppgång 05:06 Solnedgång 20:32 Dagens längd 15 h 26 min.

Naturrutan 1..20/April.
Kikade in till holkarna i går kväll,ser att det är en Igelkott som nattar i holk 6.

Gör nu ett morgonsvep för en första koll idag.Ser att Talgoxen lagt ägg nr 1.

Blåmesen ligger på sina 9 ägg..Har gjort en tillbakablick ser 10 ägg i boet..

Nästa stopp blir hos Storkarna i Tjeckien,där är inget nytt att orda om.

Nu till England och Fiskgjusarna,där är det Blue 33 som är äggskötare.

I Ungern är det matdax för de 3 ungarna,tror det kläcks ett till ägg idag.

Avslutar denna naturruta med en vacker vy,över Ångermanälven,Hoppas få se de första Älgarna simma över älven idag.

Naturrutan 1..14/April.
Dagens fågelkoll visar att det inte är några förändringar,,,men när jag kommer till holkarna i Tyskland så ser jag att Blåmesen har lagt ett till äggg.




Gofika och Musik.
Idag blev det finväder på riktigt +20,2 på balkongen ingen vind,det blev en eftermiddagsfika med lite gott till..I högtalaren strömmade det en lugn fin Countrylåt.

Det blev utefika även idag.
Men det var betydligt svalare idag,mot igår,,graderna idag stannade på +16,5 men det var ingen vind så det såg riktigt inbjudande ut..Men det blev inte så lång tid,20 min,sedan ville kroppen gå in,så då blev det så..
