>Klokord från barn..

>

Barnen stod i kö i matsalen i en katolsk lågstadieskola för att få sin lunch.

 Längst fram på bordet fanns en stor hög med äpplen.

 En nunna skrev en lapp och satte den på äppelskålen:

"Ta bara EN. Gud tittar på."

Längre bort i lunchkön, på den bortre delen av bordet fanns en stor hög med chokladkakor.

 Ett barn hade skrivit en lapp:

 "Ta så många du vill. Gud tittar på äpplena."


>Beatiful Blogger…

>

Denna kom från Sita,,Tack,,Man ska,,,,,

– Lägga in awarden på sin blogg
– Länka till den man fått den av
– Berätta sju saker om sig själv
– Välj sju bloggar att skicka den till
– Länka till dessa bloggare
– Lägg en kommentar i deras blogg om att dom har fått en award

Sju saker om mig

1,) Tycker om att lösa korsord.

2,) Lyssnar gärna på Country musik.

3,) Är av naturen positiv.

4,) Har blivit en Bloggoman.

5,) Är norrlänning i själ och hjärta

6,) Ställer upp för mina nära och kära

7,) Har en polare som aldrig klagar (Kameran)

Sen ska man sända denna vidare till 7 andra bloggare,,,,men jag ser att de allra flesta har redan fått den,både en och fler gånger,,så därför så lämnar jag öppet,,ta den den som vill,och lycka till.


>Klokord från barn..

>

En lärare höll en lektion om blodcirkulatio.I ett försök att förklara närmare sa hon. 

"Om jag ställde mig på huvudet nu skulle blodet som ni vet rinna ner i huvudet och jag skulle bli röd i ansiktet."

"Ja", sa klassen. 
V
"Hur kommer det sig då att när jag står upprätt som vanligt så rinner inte blodet ner i mina fötter?"

V

En liten grabb ropade:


"För att dina fötter inte är tomma


>Från den ena dagen>till den andra.

>

  Gårdagen som startade kall och dimmig,blev sedan en vacker men fortfarande kall dag,molnen tätnade mot Em. Graderna kröp uppåt oxå,närmade sig 0:an.

  Denna syn mötte jag i utkanten av samhället,,Är det fåglarnas egna Turning Torso eller??.Nej inte alls,det är troligen något som kallas Häxkvast.( På lövträd uppträder häxkvastar vanligen på grund av att sporsäckssvampar dödar toppknoppar, varpå sidoknoppar utvecklas).

Denna syn var väl inte så där jätterolig att se nu på morgonen.


>Ute på vift,letar motiv.

>

Kalldimman ligger ännu kvar,men solen försöker tränga igenom och lyckades så småningom.

Dalälven ser inte så inbjudande ut,,men mer och mer av den blå himlen breder ut sig.

Solen har nu sopat bort kalldimman,nattens kyla har fått sjön Trösken att frysa till och den ligger där,nyisen som en spegel.

Den vita röken från Korsnäs massafabrik i Bomhus sveps in i kalldimman ute till havs,solen gör vad den kan för att dimman ska lätta.

Många säger att jag tar fina naturbilder,här ett exempel på en vinterbild som säger,frostklädda träd och en översnöad skogsbilväg,rätt så talande..Kunde jag tagit denna bild på ett annat vis..Javisst.

  Här ser vi samma frostklädda träd och samma översnöade skogsbilväg men jag har tagit några steg till höger,ställt mig under en björk med sina hängande grenar,,genast blir det ett helt annat djup i bilden.

Solen är nu på väg ner,molnen hopar sig,bojarna lutar sig mot isen kanske trötta efter en lång sommar,fastbundna vid en båt.