>På väg mot Vreta

>

Det påstås ibland av somliga att sveriges kornbod ligger i den sydliga landsändan,,vete tusan,,det finns nog kornbodar även i min ände av landet.

  Stora ägor att jobba med,man kan se hur det dammar när det harvas långt bort i fjärran.


  Jag undrar hur komersen går för denne hjulsideförsäljare,nu när man flyttat E4:an kundunderlaget måste ha minskat avsevärt.

>Onsdag ,,en helt vanlig dag??

>

Jag startade som jag brukar,en fika på mina bröders jobb.

  Gutning av plintar,var på gång när jag kom dit,så jag fick koka kaffet denna morgon.

Därefter åkte jag en sväng till Gävle, var in till Gevaliarosteriet,surrade lite med kamraterna.

Stannade till på Jula för att köpa en Japansåg.

Fortsatte sen till Valbo Köpcentrum,men fann ej det jag var ute efter.

På vägen hem stannade jag till hos en arbetskamrat som i höstas började bygga ett uterum,,nu kunde jag kolla hur det blev,,

Säger bara,,Skitfint..

Bilderna är tagna med min telefon,,hade inte kameran med mig.Dumt nog…


>Med Kameran i mitt närområde..

>

Sandörens camping som brukar vara knökfull under sommaren.Den ligger som en pärla omgiven av Dalälvens vatten.

Här ser man Dalälven bred och mäktig,ca 10 km innan den rinner ut i Bottenviken.

Infarten till campingen som även har ett antal små stugor till uthyrning.

Stugorna går att skymta till höger i bilden.

Bron över till Notön som ligger mitt i den brusande älvfåran,ett Laxfiskeeldorado.

  Sydspetsen på Notön,i bakgrunden Älvkarleby Laxodling.

Men kolla där i buskarna. Kan det vara  Klas klättermus. eller??

Nä det var inte Klas,,det var bara en liten vante,,


2010-05-03


>Min Morgonrunda.

>

Som vanligt så gjorde jag min obligatoriska morgonrunda,även i dag.Brukar åka upp och fika med mina bröder kl 09:00.Att dom var igång med ett nytt projekt såg jag direkt.

Den ene datt på helspänn med tungan rätt i munnen.

Den andre såg mer ut som en komunalarbetare hängde på spaden.

Vad dom sysslade med?? jo det skulle grävas ner plintar för ett litet garagebygge..Jo då det blev fika oxå…