>
For runt på samhället i dag,stannade till vid den gamla hängbron över Dalälven som invigdes 6 Sept 1924.
Bron byggdes av militärerna som var förlagda på Laxön,och kostade 40 000:-att uppföra.

Denna bild tagen mot söder,isen ligger in mot älvkanten,fåran fortfarande öppen.

Denna bild mot norr,mitt i bild delar sig älven till höger den stora älvfåran,till vänster den del som kallas Bodaån,röken från massafabriken Stora Enso.
Här syns Rotskärs sydspets där Dalälven grenar sig,jag bodde tidigare när hustrun var i livet,i eget hus ute på ön Rotskär,nu bor jag vid den röda stjärnan.

Under vilket namn är detta landområde känt




Körde in till Gävle för att hälsa på Leo, systerdotterns lilla kille.









Animering Vicke



Söndag,fm stannade till vid Uppsala Näs K:a,tog denna bild,det ångar från Ekoln den vik av Mälaren som ligger intill Vreta.



Jag tror jag ska känna mig lite stolt..