Dagens första svep till mina stora och små Fåglar jag har koll på.i England vill Blue byta av Maya..Hos Hornugglan är det trångt i lådan,har inte sett den unge som hoppade ur lådan,men den sitter nog i samma träd..I Tjeckien är 2 av äggen fortfarande okläckta..Talgoxen LaLi brer ut sig över sina 7 ungar..Blåmesarna Bluna och Linus,dom jobbar på för att mätta sina 8 hungriga ungar..Forts följer.

Det ser så fint ut då mamma brer ut sina vingar över ungarna, det är otroligt hur stor en liten fågel kan bli på det sättet.
Kram
Det verkar hända en hel del i fåglarnas värld också.
Igår soligt och sommarvarmt här, idag molnigt och t o m lite behövligt regn.
Önskar dig en fortsatt skön söndag!