Vad hade jag på Tallriken idag?

Nu är Gubben mätt å Belåten.

När jag kollade i kylen vad som fanns,så hade jag en låda med fläskytterfilé och en bit Carré som jag kört i ugnen,så detta får bli min Trettondagstallrik..Två små bitar ytterfilé och en bit carré lite pommes bea och lite grönt,blir bra..I glaset hade jag en ny Italienare,,Ecoltura Spago 2022. Passade riktigt bra till dagens rätt,,kommer säkert att hamna i glaset flera gånger,framöver..

Blev ju riktigt gott på Tallriken idag..

Det blev Fläskfilén från tidigae i veckan,men i lite ny omgivning.Jag körde Hasselbackpotatis i airfryern(överraskande bra) för första gången..Samma sås som då,lite minitomater och små paprikor..I glaset även denna gång den röda godingen från Australien..Avslutade detta Goäta med en liten Irländare i glaset.

Blev ju goäta idag å..

Inte långt ifrån mathimlen..

Det är det nämaste jag kan komma när jag ska beskriva dagens,plocka ihop tallrik.Startade tidigare med en Belgare en öl med en god lite bitter eftersmak…I glaset (det stora) hade jag en röd från Italien,Piemone..På tallriken lite av varje,hade även ett litet glas med en riktig goding.Hallands Fläder,den du,,satt som en smäck.Gissar att där gick den siste julmaten ner i kistan..

Skåprens på tallriken idag.

Gissa om Gubben är belåten.

Goäta,Godricka i Uppsala.

Jag är lite osäker på vad som landade på min tallrik idag.En maffig köttbit med väldigt grova fibrer,gällde att skära den på rätt ledd,,där kom även en bit fläskkött,ingefärakryddad tror jag,och himmelskt goda rostade potatiskulor,bea och en paprikabit..Rackarns gott var det..I glaset en Italienare Altero Rossi från 2013,satt som en smäck till maten..

Oj så gott det blev..

Blev mat idag å..

Goäta på riktigt..

Vinet en röd Fransos från 2012,en klar besvikelse..

Som tur var så hade sonen ett Italienskt rött på hyllan,detta vin räddade dagens middag..Vinet en Passiveto..

Smakade utmärkt till 50%

Börjar ha kläm på maten nu..