Fick frågan,den där slätten jag surrar om,var hittar man den?? Den finns i norduppland mellan orterna Karlholm och Skärplinge..


Jag körde ner i morse,senast jag såg tranor var i söndags,men i morse fick jag se några som gick omkring och petade i marken..Såg även ett 20 tal som flög i plogformation mot norr.Stannade till på vägen hem, intill talldungen där jag vet att ett antal Hägrar håller till,där pågick bobyggande,dom kom flygande med material i näbben,såg ganska många som satt i träden.





























