Ja här kommer svaret,som var så enkelt,så det blev svårt..

Snabbast var Bibbi som svarade::Skidskytte..Grattis.
Marianne svarade::Skidskytte är väl för enkelt kan jag tro, men vintersport kanske?..Jag tänker..Första tanken är ofta den rätta.
Ja här kommer svaret,som var så enkelt,så det blev svårt..

Snabbast var Bibbi som svarade::Skidskytte..Grattis.
Marianne svarade::Skidskytte är väl för enkelt kan jag tro, men vintersport kanske?..Jag tänker..Första tanken är ofta den rätta.
”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag).

”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag).

Det hade inte jag heller tidigare,men blev lite nyfiken..Måla med prickar,kan det bli något..Klart det kan.Jag beställde en med en egen bild i storlek 55×65 cm..Har inte en susning om hur många tusen prickar som ska fyllas i.Men klart nu..
Välkommen till din stund av kreativ lugn. Med ”Oh My Dotz” skapar du något vackert samtidigt som du njuter av processen, även utan erfarenhet. Ditt kit innehåller allt du behöver. Duk med förtryckta cirklar i olika storlekar. En praktisk tuschpenna med två olika spetsar.

Bilden är ju tagen för drygt 50 år sedan,då gubben var ung och vacker.

Dagens namn
Frideborg är ett kvinnonamn med tyskt ursprung, bildat av fridu ”fred” och burg ”beskydd”. Namnet var populärt i slutet av 1800-talet och första halvan av 1900-talet, men som tilltalsnamn är det ändå ovanligt idag, speciellt bland de yngsta. Den 31 december 2008 fanns det totalt 3 461 personer i Sverige med namnet,varav 162 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 9 flickor namnet, men ingen fick det som tilltalsnamn.
Fridolf är ett mansnamn med tyskt ursprung. Bildat av fridu ”fred” och wolf ”varg”. En äldre alternativ stavning är Fridulf. Namnet har använts i Sverige sedan 1700-talet och fanns då i almanackan. Det återinfördes 1986 men är ganska ovanligt, speciellt som tilltalsnamn. Den 31 december 2005 fanns det totalt 643 personer i Sverige med namnet, varav 85 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 13 pojkar namnet, varav 5 fick det som tilltalsnamn.
Lokalt väder i Skutskär
-5° C Vind 2 m/s Mulet, men troligen uppehåll Känns som-9° Lufttryck 1019 hPa Daggpunkt-6° Fuktigh 93 % Sikt 37810 m Soluppgång 08:48 Solnedgång 15:09 Dagens längd 6 h 21 min.

Dagens namn
Jan är en kortform för Janus, namnet på en romersk gud. Janus har också gett namn till månaden januari.Jan är ett mansnamn med tyskt ursprung som använts i Sverige sedan 1600-talet. Namnet var från början en kortform av Johannes som betyder ”herren är nådig” eller ”Gud har förbarmat sig”. Det kan också vara ett smeknamn för Janice eller Janet som kvinnonamn, eller ett hebreiskt kvinnonamn som betyder ”Guds gåva” eller ”Gud är nådig”.På 1940-talet var namnet ett modenamn. Namnet används ofta i dubbelnamn som Jan-Erik eller Jan-Ove. Personer som heter Jan kan även kallas Janne.
Jannike eller Jannicke, är ett kvinnonamn som är en smekform av Jane, Janna, Johanna eller andra femininformer av John, Jan, Johan och liknande. Alla dessa kommer ursrungligen från Johannes.Jannike upplevde en viss popularitetsvåg under 1980-talet, och betyder underbar och atraherande kvinna, då det liknande namnet Jannika kom med i almanackan, men denna har nu ebbat ut och namnet är nu på väg nedför på topplistan. Totalt sett är namnet inte så vanligt.31 december 2005 fanns det totalt 788 personer i Sverige med namnet Jannike eller Jannicke,varav 633 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 4 flickor namnet, varav 2 fick det som tilltalsnamn.
-10° C Vind 4 m/s Mulet, men troligen uppehåll Känns som-17° Lufttryck 1022 hPa Daggpunkt-13° Fuktigh 78 % Sikt 50000 m Soluppgång 08:49 Solnedgång 15:07 Dagens längd 6 h 17 min.

Eller det var kanske att ta i..Jag viste att den fanns någonstans..Skivan i fråga. ”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag). Han spelar alla instrument utom trummorna..

Nä det finns det väl ingen som tycker,är nu inne på den andra Tokförkylda veckan,en ljusning kan jag ana,,näsan rinner mindre..

Men hostan har blivit grövre och river rejält i halsen..Men jag ska nog bli helt frisk.Det har jag bestämt,tar en kopp te med honung och njuter i alla fall..

Obesegrade har dom gått till Final,mot Tjeckerna Guldet är Hemma.

Period 1

Period 2

Period 3






Bocken pallade inte för den kraftiga blåsten idag,,han blev tvungen att bita i gräset.Stackarn..

Ja verkligen,Innan ni fyller glaset med godsaker som exempelvis med en fin rom (som du inte provat tidigare).

Tro då inte att Julmust och Coca Cola är samma sak…Nä det skiljer hur mycket som helst..
Säga vad man vill,men den går inte av för hackor..Vad hade gubben i glaset..Jo

Det var en mörk Belgare,en riktigt god en..

På tallriken julens sista silltallrik och i nubbeglaset en Hallands Fläder.Det smakade mums.Tänker tillbaka på barnbarn som är glada och nöjda med sina klappar..Tror jag…

Nu har det vänt,nu gå vi mot ljusare tider,jämfört med gårdagen så har vi 1 minut längre dag idag.Här i Uppsala.M,A,O,Det har vänt..


En glad 4:e Advent.

Till alla som undrat om solen har lämnat oss..Jag kan meddela att så inte är fallet.Jag tyckte mig se den ca 16 minuter idag,så den finns absolut kvar någonstans därovan..

Maten idag blev liksom igår men ändå inte..Visst blev det en bit Carré men i dag blev sällskapet Hasselback potatis Beasås och lite grönt..I glaset samma röda Italienare som igår..Smakade alldeles utmärkt..

Musiken som jag hade i lurarna var en duett med Steven Wood och hans fru Anna..Låten skriven av Don Wiliams..Men i mina öron är denna version den bästa jag hört…Gör som jag Lyssna och Njut.
