Grattis till Marianne och Ewa-Lill..

Grattis till Marianne och Ewa-Lill..

Men det var inte lika skönt som igår,nu +14,1 och en vind som inte var särskilt skön,gissar på 4-5 m/sek från väst..Det blev lite snabbare fika idag,ca 15 min..

Först ut Ebba som knäckte hela startfältet,vann Guldet med stor marginal,2,15 för Silvermedaljören H Weng och 6,41 före Bronsmedaljören N Kaelin.

Vad ska man säga annat än Grattis Ebba till ett mycket välförtjänt Guld.

Men mer skulle komma denna Guldsöndag.De Svenska Curling tjejerna sopade också hem ett OS-Guld




Jag höjer min nya kaffekopp och säger Grattis..
Det blev ju ett Brons idag.Sandra Näslund gjorde det bra.


Troligen var det för enkelt,men det enkla kan vara svårt,,men texten är exakt det man ser på bilden,,Nämligen…

Denna dagen har ett Guldskimmer som heter duga..Överst på prispallen syskonen Wranå Rasmus och Isabella Mix Curling..

Dagens namn
Iris är grekiska och betyder ”regnbåge”. Ordet kan syfta på ögats regnbågshinna, växtsläktet irisar eller gudinnan Iris, se Iris (mytologi).Namnet Iris. Iris var något av ett modenamn under 1910- och 1920-talen men föll sedan snabbt på topplistan och har under många år varit ovanligt. Under de senaste åren har dock namnet ökat i popularitet igen och är nu ett av de 150 vanligaste tilltalsnamnen bland de yngsta. 31 december 2005 fanns det totalt 10 186 personer i Sverige med namnet,varav 5 773 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 114 flickor namnet, varav 40 fick det som tilltalsnamn.
-7° C Vind 0 m/s Mulet, men troligen uppehåll Känns som-7° Lufttryck 1007 hPa Daggpunkt-9° Fuktighe 86 % Sikt 50000 m Soluppgång 07:45 Solnedgång 16:24 Dagens längd 8 h 38 min.

Varifrån den tanken kom vet jag inte säkert,den dök upp när jag såg ett antal bilder på Svenska kungar.En fundering poppade upp i mitt huvud..Hade jag platsat i den tiden och miljö..Tanken gjorde att jag iklädde mig de olika epokerna..Resultatet kunde kanske ha sett ut ungefär som nedan..
Gustav Vasa och Karl Herbert.1500 tal

Gustav II Adolf och Karl Herbert.1600 tal

Karl XII och Karl Herbert 1700 tal

Karl XIV Johan och Karl Herbert 1800 tal.

Nu får det snart räcka,startade året med en tokförkylning som höll i i dryga 2 veckor,,var sedan riktigt pigg i en dryg vecka.

Vad hände sedan,jo den tog om,förkylningen,nu med en näsa som konkurerade med Niagarafallet..
Men lite ljusning känns som är på väg,så hopp finns att man snart är Världsmästare igen.
Jag sitter vid datorn och kollar på gamla bilder,ibland så dyker det upp bilder som har fallit ur minnet.Här kommer ett exempel på detta..Bilden är från 1984 och visar hur jag väver ett band som sedan hamnade på min 12 strängade gitarr.


Jag bara undrar,,kolla en gång till
Scrolla


Scrolla


Ja tror ni inte att den kom tillbaka,,”Snuvan” kanske inte lika häftigt som då under årets 2 första veckor.Men det är jävligt nog när näsan är som Niagara.

Jag försöker komma överens med den nya kameran,,har tagit ett gäng bilder från exakt samma position under ett antal timmar…Från 08:45 till 15:45…. Autofocusen är lite långsam,den har 88 MegaPixlar, optikens brännvidd är 52 mm och har 18xzoom.

Här kommer lite info om min nya kamera..Den har 88,0 Megapixlar vikbar bilskärm,32Gb minneskort,18 ggr Zoom..Autofokusen är lite långsam.


”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag).

”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag).


”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag).

”Gamla Favoriter” Innehåller 17 låtar som brorsan Agne (Musikern i familjen). Spelade in hemma i källaren med en 5 kanalig Porta Studio (tror jag).

Trio me’ Bumba tolkade 1973 låten på julalbumet Julekväll,
Ja det är faktiskt sant,systerdotter Helena och John har precis lyft från Schipol Amsterdam mot New York..Så nu blir det några timmar till o från vid datorn..
