>Familjen samlas och har kul,,,1

>

Så kom då den dag som Micke/Anna och Joakim/Erika planerat för rätt länge..Våra farhågor om vädret visade sig helt obefogade,,solen var på ett strålande humör.Mamma som med sina 90 år kände att det nog blir lite jobbigt,,sen var hon ju bjuden på kungligt bröllopp oxå,,och ett sådant kan man inte tacka nej till.

    Men hon var med oss i alla fall,i våra tankar.

Halva festkommiten kollar läget,,

Familjen börjar att samlas.

En liten välkomstdrink serverades ute i det fria.

Här har vi de senast tillkomna medlemmarna 6 månader gamla Bianca i knät på storebror Dennis och kusinen Freja,,Leo som blir 6 mån om 4 dagar blev lite sugen,så mamma Louise fixade lite som mättade magen.

  Sen drog det igång med lite tävlingar,där vi ställdes 6 lag emot varandra,första gren "Kasta macka"en svår konst som vi inte behärskade så bra,,men änderna blev glada när det singlade ner mat från ovan.

En tippsrunda med frågor knutna till familjen.. och krocket som ingick i mångkampen.

Därefter när det blivit fart på grillarna,så samlades vi för att åstadkomma Kulinariska läckerheter.

En sak är säker,,det finns många grillkungar i familjen..

Värdparen hade fixat alla tillbehör,såsom sallad bröd.

En potatissallad som rönte stor uppskattning hade dom fixat,,Receptet kommer jag att presentera senare.

  Avslutningsvis,Lag Agne,segrarna i mångkampen efter att de fått sina priser,,men min känsla är att det var en hårfin seger med absolut minsta marginal.

  Men,säger både stor och liten,,Vi Hade I Alla Fall Tur Med Vädret,,Både vi och Daniel & Viktoria.


>Förberedelse,,dan före dan..

>

I dag fredag har en stor del av dagen gått åt till förberedelse av den familjefest som i planeringsstadiet var en kusinträff,,men som nu blir en fest där vi samlas alla som har anknytning till Fam Häggström,,och där mor Irma och pappa Karl som startade allt för en jädrans massa år sen.Pappa gick bort redan 1968,men mor är pigg men kanske inte fullt så kry som hon önskar.

Men morgondagen kan bli rätt häftig,,när mor får träffa alla på en och samma gång.Kan nog bli en minnesvärd fest.

Här ovan syns vad dom åstadkommit i första ledet,,sen har det kommit många efter. 

>Onsdag morgon,solen skiner.

>

Morsning alla,,nu har jag väckt tuppen,så han kan se till att alla ni som ännu inte fällt upp ögonlocken,kan så göra…Finväder ser det ut att bli i dag.

Jag har alldeles nyss avslutat en morgonpromenad som snirklat fram i lagom tempo,farthållare var inte jag,nej farten såg min kamrat till så den inte blev för hög,,lagom är bäst tycker han.

Han gillar inte att det går för snabbt,,ändå så har han ett väldans fint flås,han suger i sig det mesta..

Senare så ska jag ut med hans kamrat Max,men han är lite slöare så här på morgonkvisten.

Så det får bli lite senare i dag.

Klart,,, Max piggnade till rätt fort i morse så nu är det torkat och klart,,bra jobbat gubbe.


>Tisdag Fm,,vanliga rundan.

>

Har som vana att varje morgon göra en liten runda som består av.En titt upp till mina två bröder straxt före kl 09:00 för att ta en fika och ev,lösa några av världsproblemen.

Idag var det tillverkning av garageportar på ményn.

Inte det roligaste kanske,när det är blötväder ute

Tur att det finns gott om plats inomhus,för det är ju rätt stora portar som ska svetsas ihop.

Därefter brukar jag titta in till min mor en stund.